Monday, March 22, 2010

Again and Again! Riding kat Padang Pan (21.03.2010)

Apa crita tuk?
Pada Ahad bertarikh 21.03.2010, grup kamek urg molah riding ke trail Padang Pan. Riding kali tuk hanya terdiri dari 8 orang: Oma, Ade, Mas, Nazmi, Bab, Aku sendirik, Awe'k dan Jimi Tan (geng baru).

Riding start jam 10:15am, wajah hari yang panas terik, dah nama riding waktu pagi nang gaya. Riding didahului oleh Oma. Setelah meredah laluan demi laluan, seperti kebiasaannya kamek urg rilek kat pit stop yang pertama sebelum meneruskan kayohan ke kaki bukit. Laluan di kaki bukit memaksa kamek urg bersurong sebab laluannya sik dapat nak dikayoh, banyak rumbu' serta nait bukit yang agak mustahil untuk dikayoh. Kamek 4 berada kat depan, grup Ade maseh ketinggalan di blakang. Banyak stop sebab hari sik sporting, terlalu panas! Bukit demi bukit di nait, didahului oleh si Oma sampei bebayang Oma pun dah sik nampak agik. Grup terpecah kepada 3, Oma udah mecut jaoh ke atas, grup aku+ Nazmi+Jimi serta yang terakhir grup Ade.

Grup aku ngan grup Ade bertemu semula dipertengahan riding. Sempat ku hidang bala riders makan roti cokelat 'lo budget'. Abis juak dimakan sidaknya! Ada juak molah sesi bergamba untuk dijadikan hadiah pakei embak balit. Rider Bab sampei berbukak baju kerna hari yang terlalu panas. Si Nazmi pulak, agak kebinggungan sebab beskalnya mengalami masalah yang sukar di'detect', setiap kali kayohan menghasilkan bunyi yang sik sedap didengar. Aku agak-agak cranknya yang mengalami masalah tapi apa-apa pun, riding tetap diteruskan. Sampei jak di puncak, kelihatan si Oma tengah layan tido apa tek lamak gilak nunggu kamek urg dan nya sempat juak 'berdang ngo'. Semua riders rilek kejap sambil ada yang 'refill' nyawa dan mengurangkan tekanan tayar masing-masing sebab lepas tuk masok sesi downhill, bahagian yang sangat ditunggu-tunggu! Sekali lagi si Oma mengetuai downhill diikuti oleh Jimi dan yang lain-lain. Semua menuruni bukit dalam keadaan berhati-hati. Dalam downhill, rider Ade mengalami kemalangan kecil. Si Mas pulak mengalami tayar pancit dipertengahan downhill tapi apa-apa pun, semua kamek urang selamat tiba tanpa ada yang cedera. Rider Jimi dan Nazmi sangat berpuas hati ketika melakukan aksi donwhill tadik. Wow best! Itulah komen yang mampu diluahkan. Riding abis jam 13:45pm. Awal abis riding, means awal balit lor! Congrats semua!

No comments:

Post a Comment